Sälj Din Mobil
Så här säljer du din telefon till Fixiphone Att få en prisuppskattning tar endast några minuter och du kommer att få en snabb utbetalning.
- Kostnadsfri frakt
- Bästa priser
- Du får din betalning direkt i butiken eller efter två dagar vi har motigt din telefon
- Pålitligt tjänst
- Fysiska butiker rund om Sverige som hjälper dig direkt
- Erbjudandet är i kraft i två månader
Få en prisuppskattning för din mobil
Få en prisuppskattning för din mobil
Få en prisuppskattning för din mobil
Få en prisuppskattning för din telefon
När du har bestämt dig för att sälja din telefon skickar vi en förbetald fraktsedel till dig per e-post
Skriv ut din fraktsedel, paketera telefonen omtänksamt och skicka den sedan till oss
Vår professionella tekniker kommer att undersöka skicket på din telefon samt radera all data med 100% säkerhet
Vi gör utbetalningen inom 1–2 dagar efter att vi har mottagit din telefon
FAQ
Vanliga Frågor
Kan jag avbryta min försäljning?
Du kan avbryta din försäljning innan du har skickat din enhet till oss. Om enheten är postat går också att avbryta försäljningen men då står du för fraktkostnader både frakten från dig till oss och från oss till dig. Fraktkostnaden är 190kr totalt.
När kommer pengarna till mitt konto?
Vi betalar ut ersättningen så fort vi har gått igenom din enhet och godkänt enheten. Normalt tar det 2-4 arbetsdagar. Pengarna syns på ditt konto normalt efter 1-2 arbetsdagar.
Hur ska jag paketera min telefon?
Paketera enheten så bra det går, använd originalförpackning om du har kvar den och lägg den i en större förpackning, på grund av stöld risk rekommendera vi att du inte ska skicka telefonen i endast originalförpackning.
Kan jag skicka flera telefoner samtidigt?
Om du vill skicka mer än en telefon måste du fylla i ett separat försäljning formulär för var och en och packa dem separat. DHL tillåter endast en telefon per paket på grund av begränsningar av antalet batterier per förpackning. Vänligen matcha var och en fraktsedel till motsvarande telefon så att vi kan behandla din försäljning korrekt. Och oroa dig inte, vi täcker alltid fraktkostnaderna!
Hur säljer jag min telefon till Fixiphone?
Börja med att fylla i försäljnings formuläret på vår webbplats. Du får en initial prisuppskattning och en utskrivbar Postnord-fraktsedel som du skall använda för att skicka din telefon till oss. Vi betalar frakt avgiften. Packa telefonen försiktigt och skicka inte några tillbehör till oss. Det påverkar inte priset och vi kan inte sälja dem vidare på grund av hygieniska skäl. Leveransen för telefonen tar vanligtvis 1–3 arbetsdagar. När vi har fått din telefon kommer vi att undersöka denna, vilket tar mellan 1–4 arbetsdagar. Om telefonens skick är som angavs i försäljnings formuläret, gör vi utbetalningen direkt till ditt bankkonto. Om mobilen inte är i det angivna skicket kommer vi att kontakta dig med ett nytt pris, som du kan välja att acceptera eller så kan du be oss att skicka tillbaka telefonen till dig helt kostnadsfritt. Pris Uppskattningen är giltig i två veckor efter att du har fyllt i försäljnings formuläret.
Utför ni inbyten?
Vi erbjuder ingen bytestjänst för telefoner online men givetvis kan du besöka någon av våra butiker för inbyten.
Hur beräknas prissättningen
Prissättning baseras normalt på vad det kostar för oss att reparera din enhet för att sedan ska vara möjligt att sälja den.
Varför måste hitta min iPhone vara inaktiverad?
Om hitta min iPhone är aktiverat på din enhet är det omöjligt för oss att nollställa din enhet och sälja vidare.
Ska jag nollställa min telefon innan jag skickar den?
Ja, du bör nollställa din telefon innan du skickar den till oss. Om inte detta är möjligt inaktivera hitta min iPhone här.
Vad händer om jag inte accpeterar priset?
Om du är missnöjd med den ursprungliga pris uppskattningen kan du välja att inte sälja din telefon till oss. Om vi undersöker din telefon kommer fram till att den inte värt lika mycket som prisuppskattning kommer vi att meddela dig och du kan acceptera priset eller begär återgick av din enhet.